5/04/2011

Ribera del Catllar

L'excursió d'avui és ideal fer-la a la primavera o a la tardor ja que la major part transcórrer per boscos caducifolis. Per a nosaltres ha estat també una sortida fotogràfica amb un paisatge molt divers.

Mapa del Catllar i recorregut
 L'excursió d'avui la comencem al poble de Tregurà de Dalt, a la plaça on hi ha la font de Sant Julià i un abeurador. En aquest mateix carrer hi ha un espai habilitat per aparcar els vehicles. Seguim el carrer amunt fins que arribem a la primera corba tancada a mà esquerra. D'aquí surt un camí sense asfaltar a la dreta, entre la paret de la resclosa i una casa, amb una cadena i un cartell indicador de "prohibit el pas" per a vehicles. Prenem aquest camí, amb marques grogues, i el seguim fins a trobar el canal d'aigua. Després el camí baixa una mica a la dreta. Creuem un torrent, el clot del Falgar, i passem pel costat d'un sobreeixidor.

Sobreeixidor
Després de la corba ja veiem al fons de la vall el poble de Setcases. Creuem un altre torrent, el clot de les Tallades, i enfilem pel costat per fer-hi algunes fotografies. Tornem al camí, que ara passa per un tram pedregós de tons rovellats, per la quantitat de ferro que tenen les pedres. Per damunt nostre hi ha un sortint rocós, el roc de les Bruixes.

Marques grogues al camí

Roc de les Bruixes
Ara el camí s'endinsa en un bosc de bedolls. Ens crida l'atenció l'escorça d'aquests arbres que sembla que s'estigui esfilagarsant.

Escorça de Bedoll
Creuem de nou un torrent, el clot de Querroig. També el seguim un tram per fer fotos. Després trobem al camí una porta vermella metàl·lica. Creuem el clot de Pletí i poc després ja s'obre el bosc, tot i que no veiem els cims de les muntanyes que ens envolten per la boira que hi ha. Arribem a la resclosa.

Arribant a la resclosa

Resclosa de la Ribera del Catllar

El riu per damunt de la resclosa
Podríem seguir el PR que va cap a l'altre vessant de la vall i arribaríem a les cabanes del Catllar i del Ras, però decidim desfer un tram del camí i prendre el corriol que baixa suaument a l'esquerra, que baixa recte i suaument fins a trobar el riu.

Baixant a la Ribera del Catllar
Quan hi arribem veiem a l'altre costat del riu el camí que baixa de les cabanes. És un indret molt agradable i decidim fer una parada per menjar els entrepans que hem dut per dinar. Quan reprenem la marxa, durant una estona anem seguint el curs del riu.

Riberal del Catllar
Els arbres que hi trobem són variats: freixes, bedolls, avellaners i salzes. Després d'una estona el camí creua el riu i passem a l'altra banda. Ara trobem bonics gorgs i el salt d'aigua del Quer Roig.

Salt del Quer Roig
Més avall trobem un rètol que ens indica que som en una zona de pesca lliure sense mort. Passem una tanca metàl·lica i arribem a una pista forestal, que seguim a la dreta.Passem per sota la casa i l'ermita de la Mare de Déu del Catllar.

Ermita Mare de Déu del Catllar
De l'ermita baixa el PR, que creua la pista i baixa cap a la dreta en direcció al riu. Nosaltres el seguim i creuem el riu per uns troncs posats expressament. Hi ha també marques grogues, que seguirem ja fins a Tregurà.

Marques de PR al camí
El camí s'enfila amunt, primer fent ziga-zagues. Després s'endinsa al bosc i finalment arribem a una pista forestal. Passem pel clot i la casa de Tallades.

Casa de Tallades
Just passada la casa deixem la pista i prenem el camí de la dreta, amb marques grogues i de PR. Creuem el clot del Falgar pel pont.

Camí prop del Clot de Falgar
Durant tot el dia ens ha acompanyat el cant dels ocells i ara gaudim de la presència d'una mallarenga carbonera que no es deixa fotografiar. Més endavant trobem un camí que surt a la dreta i que també ens duría a Tregurà però no el prenem, sinó que seguim el PR. A dalt veiem les parets de pedra seca col·locades per retenir l'aigua que formen terrasses. Seguim el camí que planeja i el creua la canonada d'aigua de la central hidroelèctrica.

Arribant a Tregurà de Dalt

Canonada d'aigua
Passem per l'esquerra de la canonada per superar-la i seguim el camí, que ens porta a trobar la carretera. La creuem i entrem en el poble.

Tregurà de Dalt
 Seguim les marques grogues i arribem de nou a la font de Sant Julià.

Situació: Ripollès
Punt d'inici: Tregura de Dalt
Distància: 10,5 Km
Desnivell acumulat: 550m
Mapa: Puigmal ed. Alpina

Track: http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=1619570

1. Segon intent per poder publicar un comentari. Ens agrada molt l'estil que feu servir per comentar les vostres sortides. Bones fotografies i una breu i acurada argumentació. Tant és així que ens em pres la llibertat d'enllaçar aquesta entrada al nostre blog http://sivensalripolles.blogspot.com.es/, a on aquesta setmana parlem de la sortida que vam fer a aquesta ermita.
    No cal dir, que si aquest fet us incomoda, inmediatament treurem l'enllaç.

Salutacions

1. En absolut ens incomoda, tot al contrari, ens enorgulleix. Aquest blog el fem per compartir tal com altres blogs feu, i si a la gent li agrada el nostre esforç ja cobra sentit.
      Gràcies per escriure'ns, nosaltres també li farem una ullada a "si vens al ripollès". Al Ripollès hi anem sovint, té llocs amb màgia com la Ribera del Catllar.